Замовити товар

    Задайте питання

      Група сільгосппідприємств «Агроліга» збирається розмістити 20% акцій на майданчику New Connect Варшавської фондової біржі

      08.02.2010

      29 січня компанія підписала відповідний договір з радником біржі – компанією Progress Holding (Польща), тим самим почавши процес підготовки до розміщення. Розміщення заплановано на III квартал 2010 року. Завдяки IPO компанія збирається залучити кошти для розвитку олійного напрямку бізнесу. За словами фінансового директора ГК «Агроліга» Дмитра Бабаєва, планується запуск другої черги заводу по переробці насіння соняшнику. «Це дозволить вдвічі збільшити випуск сирої олії», – пояснює він. Зараз потужності підприємства складають 20 тис. Тонн в рік.
      Учасники ринку констатують невеликі потужності і обсяги виробництва емітента. «20 тис. Тонн переробки – це дуже маленький завод. Що відповідає виробництву близько 8 тис. Тонн олії на рік – стільки виробляє завод середньої потужності в місяць, – каже Степан Капшук, генеральний директор асоціації «Укроліяпром». – Для порівняння, «Кіровоградолія» здатна переробити до півмільйона тонн ». На думку експерта, поточне розташування має сенс для оцінки капіталізації компанії і як основа подальшої роботи по залученню інвесторів.

      Складно, але можна
      До сих пір українські емітенти на майданчик New Connect не виходили, не дивлячись на більш ліберальні в порівнянні з Варшавською біржею умови розміщення. «New Connect – альтернативний майданчик Варшавської фондової біржі, яка висуває більш ліберальні вимоги до розкриття інформації про емітента та вимагає від нього взяття на себе менш жорстких зобов’язань, – пояснює Сергій Алексєєнко, директор інвестиційно-банківського управління« Ренесанс Капітал Україна ». – Для невеликих компаній це скоріше перший крок до повноцінного лістингу на основному майданчику WSE ». За його словами, альтернативний майданчик приваблива для компаній з хорошим потенціалом зростання і розміром капіталізації не менше $ 7 млн., Які прагнуть залучити до $ 1-2 млн.
      Також це буде перший випадок виходу на Варшавську біржу компанії середньої величини (раніше там розміщувалися великі холдинги – «Астрата», «Кернел»). Розміщення на New Connect дешевше і може бути доступно для невеликих компаній. «При розміщенні на основному майданчику WSE мова може йти про залучених коштах в межах $ 350-800 тис. На New Connect суми будуть скромніші», – каже Сергій Алексєєнко.
      Брайан Бест, керівник інвестиційно-банківського департаменту «Драгон Капітал», зазначив, що успіху розміщення може сприяти котирування на майданчику акцій компаній аналогічного профілю. «Але головне, що зараз хоче бачити інвестор, це ліквідність», – впевнений Бест.

      Більше ніхто не поспішає
      За словами президента асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Алекса Ліссітси, через кризу ситуація на ринках запозичень складна: враховуючи обмежену кількість коштів, конкуренція за них велика. Великі компанії, які декларують плани щодо виходу на IPO в докризовий період, що проводили підготовку і аудит, не поспішають до них повертатися. «Такий інструмент, як IPO, ми зараз не розглядаємо. У більшості випадків активи недооцінені, – пояснює почесний президент ТОВ «Хлібні інвестиції» Юрій Триндюк (компанія планувала продати 20-25%, співпрацювала з Pricewater-houseCoopers). – У компанії збільшилися обсяги, дохід. Для тих проектів, які ми реалізуємо, у нас достатньо коштів. Кредитне навантаження на підприємства незначна (компанія залучає кредитні кошти, зокрема для будівництва заводу під Києвом. – «ДЕЛО»). Моя думка – розміщується зараз той, кому гостро потрібні кошти, аграрні компанії – для закупівлі сировини, наприклад, того ж соняшнику. Незважаючи на те, що IPO, звичайно, спочатку витратна, але і кредит потрібно потім обслуговувати ». Проте експерти вважають реальним вихід на IPO в 2010 році 5-6 агрокомпаній.

      Поділитися